روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X داستان تربیت دلپذیر X حیدر رضانیا X وبلاگ روستای نظرآقا X داستان در نظرآقا سلام X نظرآقا سلام X خاطرات روستای نظرآقا X مرکز دهستان زیراه X نظرآقا X داستان X ع

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

داستان تربیت دلپذیر (حیدر رضانیا)

  • 10:57
  • 401  بازدید

 

ساعت آفتابی

مردی خیر وارد روستایی شد و مشاهده کرد مردم این روستا در بسیاری از کارها از جمله: مراسم عروسی ، عزا ، میهمانی ، آبیاری و کمک در امور کشاورزی یار و یاور یکدیگرند. آنها در کاهای عام المنفعه و خیر انسجام تیمی بسیار خوبی داشتند. آن مرد خیلی از رفتار و منش این مردم خوشش آمد و خواست خدمتی در حق این روستائیان انجام دهد. از آنها مشورت خواست که چه کاری برای توسعه روستا ضروری است. روستائیان پس از شور و مشورت تصمیم گرفتند به آن مرد خیر اعلام کنند، ساعتی برای آنها بسازد تا زندگی آنان نظم بگیرد. آن مرد دستور داد وسط روستا را صاف کردند و ساعتی آفتابی بنا نمودند که این ساعت بر اثر تابش نور خورشید کار میکرد. روستائیان از این امر بسی خوشحال شدند و از مردم دیگر روستاها دعوت میکردند تا ساعت آنها را ملاحظه کنند. زندگی مردم روستا با وجود این ساعت نظم گرفت. آنان دیگر سر وقت به کار مشغول می شدند و در موقع معین دست از کار می کشیدند. نهارشان را به موقع می خوردند، ساعت های آبیاری خود را نیز به کمک این ساعت میزان می نمودند. مرد خیر از این شادی روستائیان شاد شد و به شهرش برگشت. و پس از مدتی سفری دیگر به آن روستا نمود تا از کم و کیف کار ساعت آفتابی با خبر شود. وقتی او به روستا رسید بسیار متعجب شد. او مشاهده کرد به قدری مردم روستا به ساعت علاقه مند هستند و آن را دوست دارند که سقفی روی آن ساعت زده اند تا خراب نشود.

به راستی، اهالی (نظرآقا) بر اثر عشق و دلبستگی خودمان به این روستا نیازهای واقعی آن را می شناسیم؟

لطفآ نظر دهید...

با تشکر ، حیدر رضانیا



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 10 سال پیش - 8:33
    عالی بود ممنون
  • 10 سال پیش - 18:19
    باسلام وخدا قوت به شما مردم خوب وبا وفا.

    مطالب عالی بود لذت بردیم واستفاده کردیم
  • 11 سال پیش - 19:03
    باتشکر ازوبلاگ تون که ای چند مدت غبارسیاسی به خود گرفته بود/بااین داستان زیباخلق وخوی ما عوض شد.
  • 11 سال پیش - 18:09
    با سلام وتشکر از آقای رضانیااستاد گرانقدرکه همه ما خاطره های زیادی ازآن داریم بخصوص جهت درج این داستان حکمت اموزکه واقعا ای کاش مردمان امروزی هم مثل قدیم با هم وحدت داشتند از این همه نعمت های فراوان امروزی...... منتظر داستانهای پند اموزدیگری از ایشان هستیم.
  • 11 سال پیش - 14:36
    واقعاداستان جالبی بودممنون که ازاین داستان ها می ذارین خیلی سایت خوبی دارین ممنون ازسایتتونشکلک
  • 11 سال پیش - 14:33
    ضمن سلام عرض وادب خدمت استادومعلم عزیزم آقای رضانیا. کمال سپاس وتشکردارم ازاینکه مقاله آموزنده ای رانوشته اندوباعث بیداری روستاشدند.نظرمن این است که اهالی روستای ماهمیشه همکاری صمیمانه ای درتمام کارهای روستاداشته اند ودارنداماازاینکه کدام خدایی باشدوکدام ریا؛اونش دست پروردگاربزرگ است .من دعایم همیشه این است که انشالله تمام مردم به خصوص روستای ماهمیشه مثل قدیم باشندوهمکاری صمیمانه اشان رادرهمه مراسمات وهرچیزی دیگری ازدست ندهندتامثل ساعتی که بررویش سایه انداختندتاآفتاب اذیتش نکندبرروی هم سایه ای بیاندازندتاهمیشه درکنارهم وسایه حق زندگی وفعالیت کنند.من میگویم اگرکسی جایگاه خودش رافهمید،جایگاه اطرافش راهم میفهمد.به امیدآبادانی روستایمان...
  • 11 سال پیش - 12:50
    باتشکر ازفرهنگی فرهیخته استاد رضانیا /واقعا داستان جالب واموزنده ای بود.نظر بنده ازاین داستان این است که امکانات به وفوردرنزدیکی ماست ولی غافلیم ودرست نمی توانیم ازانها استفاده کنیم/ویا اگردارییم قدر ان رانمی دانیم/اب خوردن نداشتیم امالوله اب می شکنه روزها/کنار ان با بی تفاوتی می گذریم/قاتلین جادها جان فرزندانمان رامیگرد می گوییم مرگ مال همسایه است/ودرقبال روستایمان مسئولیت پذیر باشیم.
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.