-
سه شنبه 1392/04/18
-
23:13
-
533 بازدید
مانیفست محمود بازیار حقیقی
نوشته : شاکر شکیبا
حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه و بندگی خالصانه را به تمامی مردم زلال دیارم بخصوص مخاطبین این وبلاگ تبریک عرض میکنم .
منتخب مردم در چهارمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی نظرآقا ، آقای محمود بازیار حقیقی ، در وبلاگ نظرآقا وطن با مدیریت آقای اصغر دشتی زاده جوابیه ای در رابطه با مطالب منتشر شده در وبلاگ " نظرآقا سلام " منتشر کرده اند که لازم می دانم مواردی را شرح دهم تا همچنان تنویر افکار عمومی بیش از پیش محقق شود و دفاعی قانونی از هویت وبلاگ نظرآقا سلام صورت گیرد که اتهاماتی ازقبیل نشر اکاذیب و شایعه پراکنی از جانب آقای محمود بازیار حقیقی بر این وبلاگ وارد شد . ضمن اینکه بنده تشکر می کنم از آقای بازیار که با سعه ی صدر حرفهای منتقدینش را گوش می دهد و الحمدالله بر خلاف دیگر دوستان، ایشان احترام خاصی به مسائل خبری ، تحلیلی و نقادی می گذارد و امیدوارم در فضایی آرام و صمیمی این تبادل عقاید همچنان در مسیر تضارب افکار و رشد سیاسی روستا بیش از پییش محقق شود .
یک : جناب آقای بازیار حقیقی ، حضرتعالی هدف از انتشار بیانیه اتان در وبلاگ نظرآقا وطن را جوابیه ای به مطالبی می دانید که در نظرآقا سلام منتشر شده . در نظرآقا سلام مقالاتی که با محوریت شورا منتشر می شود به قلم اینجانب بوده و این امر کاملا بر شما مبرهن است . دیگر مطالبی هم که در قالب نظریات مخاطبین منتشر شده قطعا عقاید مخاطبین این وبلاگ است و وبلاگ نظرآقا سلام تایید یا تکذیب آن را عهده دار نیست . لذا بر حسب قانون هم که لحاظ کنیم ، معمول است که جوابیه ها دقیقا در همان منبعی نشر داده می شود که ناشر مقاله بوده نه اینکه جهت جوابیه از پایگاه دیگری بهره برده شود . قطعا اگر حضرتعالی جهت انعکاس جوابیه اتان به نظرآقا سلام مراجه می کردید با روی باز و اشتیاق کامل استقبال می شد . با وجودیکه حضرتعالی وبلاگ نظرآقا سلام را شناسنامه ی نظرآقا قلمداد کرده اید و مدعی هستید که تلاش کنیم اتحاد و همدلی امان به گوش مسئولین برسد . اما خود ، بنا به دلایل معمولا معلوم ، نظرآقا سلام را مناسب و شایسته ندانستید جهت انتشار جوابیه اتان و از پایگاه دیگری بهره بردید . این کجاش بوی همدلی و شناسنامه روستا بودن و تلاش در جهت اتحاد در بخش فرهنگی ، خبری روستا دارد ؟
دو : آقای بازیار عزیز ، شما ما را به تقوای الهی توصیه کردید . این توصیه ی شما را به دیده ی منت می پذیریم اما ، آیا منتقدینت را حتی اگر بی اطلاع نقدی بر شما روا بدارند ( که قطعا همه آگاهانه است ) به ریا کار بودن بخوانید ، نشان از رعایت تقوی است ؟ آیا هر کس تمام کنش و واکنش های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی شما در حیطه ی شورای محل( نه چهره ی حقیقی شما ) را زیر ذره بین قرار داد ، باید به ریاکاری متهم کرد ؟ به عقیده ی شما ما زاهد ظاهر پرستیم اما یادتان باشد :
گر من از سرزنش مدعیان اندیشم
شیوه مستی ورندی نرود از پیشم
سه : در تمام مقالات منتشر شده در نظرآقا سلام هدف اول و آخر ، تلاش در جهت توسعه ی روستاست . تلاش در جهت رشد فرهنگی و اقتصادی روستاست . تلاش در جهت تنویر افکار عمومی است . حضرتعالی که از قشر فرهنگی و با دانش روستا هستید چرا به این راحتی منتقدین را مورد شماتت قرار می دهید و اتهام شایعه پراکنی و نشر اکاذیب را بر ما وارد می دانید ؟ آیا در مقالات منتشر شده در نظرآقا که چندین بار از اهمال های بیش از حد شوراهای گذشته نام برده شد یعنی نشر اکاذیب ؟ آیا هزار کار بر زمین مانده ی روستا را بر شمردند یعنی شایعه پراکنی ؟ آیا اختلافات شدیدی که در بین منتخبین مردم در شورای گذشته بود را به عنوان یک زنگ خطر برای شورای آینده مطرح کردن یعنی تیشه بر ریشه ی وحدت زدن ؟ آیا عدم مدیریت کافی در بین پنج عضو شورای گذشته و ورود کردن مسئولین بخش و شهرستان جهت حل یک اختلاف بچه گانه یعنی شایعه پراکنی ؟
آقای بازیار ، غرور نظرآقا در بحث مدیریتی جریحه دار شد و بسی باعث شرمندگی بود که بجای اینکه ما در بخش مدیریتی بخش و منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم از همسایگان و مسئولین بخش بخواهیم پا در میانی کنند و اختلاف شورای ما را بر طرف کنند. عاملش کی بوده یا کی نبوده را کاری نداریم منتهی این زنگ خطر باید نواخته شود که در شورای چهارم تکرار نشود . شما بجای تقدیر از مطرح کردن اشکالات صد در صد واقع گذشته ، به راحتی ما را متهم هم می کنید ؟
چهار : اگر در مقالات منتشر شده ی نظرآقا سلام مطالبی با موضوع ریاست شورا مطرح شد به چند دلیل است که عرض می کنم .
- صد افسوس بر خلاف دیگر مناطق که پذیرش ریاست شورا کاملا تعارفی و بزرگ منشی است ، در نظرآقا فتح قله ی ریاست شورا از اخذ آراء مردمی نیز مهمتر شمرده می شود . لذا این امر کتمان ناپذیر است که ریاست در شورای نظرآقا ، به واسطه ی حس جاه طلبی عده ای از منتخبین مردم بیخود و بی جهت حساس شده .
- چرا عده ای تصورشان بر این است که فقط در لباس ریاست شورا می توان کار کرد و گر این لباس کنده شود خلع سلاح می شوند ؟
- چرا حضرتعالی تمام انتقادات مبحث ریاست شورا را بر خود الصاق می کنید ؟ مگر حاج فتح الله رزمجو و حاج محمد حسین شهریاری هم رئیس نبودند ؟ واکاوی آفت مزمن شورای گذشته صرفا معطوف به شما نیست و دیگر اعضاء هم در حد خود نقش داشته اند . اما متاسفانه زدن ساز انحلال ، خلع ، دست خدا رها کردن امور ، ویرانگر شد و عقب ماندگی را نصیب مردم کرد .
- تمام هم و غم ما این است که در شورای جدید اتحاد جاری شود . همدلی جاری شود . مهربانی حاکم شود . شفقت حکم براند نه تمامیت خواهی و حق جانبی که در شورای گذشته بیداد می کرد .
پنج : آقای بازیار ، ما یک پروسه ی تلخ را پشت سر گذاشته ایم . یک دهه ی کاملا منجمد و تخت . لذا اگر تلاش منتخبین لحاظ نشود و گستره ی دید تصمیم سازان مثل گذشته باشد باید فاتحه ی توسعه را خواند . نواختن زنگ خطر و تلنگر وارد کردن بر شاخک های حساس ذهن مردم بیدار دل نظرآقا ، فقط و فقط با هدف بالندگی ، اقتدار ، غرور و سعادت مردم این دیار است . چه فرقی دارد چه کسی رئیس شورا باشد ؟ مهم و ارجح این است که تحول ، توسعه و رشد همه جانبه ایجاد شود نه اینکه گروکشی و گروه سازی مثل گذشته تحمیل شود بر پیکره ی شورا و کینه های شتری گذشته عامل مخدوش ساختن تصمیمات خردمندانه باشد .
شش : آقای بازیار ، حضرتعالی اعلام کرده اید جهت دفاع مشروع خود در بحث شورای گذشته ، آماده اید در حضور مسئولین مدارکی را ارائه دهید . کدام مدارک را می فرمایید ؟ کدام استدلال ؟ کدام را می گویید ؟ گیرم مدارکی ارائه دادید و همکارانت را محکوم کردی که اشکال از آنها بوده ( که این هم خود جای بحث دارد ) . آیا جواب اهمال ها داده خواهد شد ؟ نه فقط بخشدار و معاون فرماندار بلکه خود رئیس جمهور هم در جلسه حاضر شوند و حضرتعالی مستندات خود را ارائه دهید . آیا کمکی هم به مردم این دیار می کند ؟ آیا آن همه کارهایی که را که می توانستید انجام بدهید و ندادی را توجیه می کند ؟ آیا درحالیکه همگان بر توانمند بودن شما در حل بعضی مسائل روستا اطلاع داشتند اما به صرف اختلاف با دیگر همکارانت در شورا ، عطای کار در روستا را به لقایش بخشیدی را توجیه خواهد کرد ؟
هفت : آقای بازیار ، حضرتعالی شش سال در شورای گذشته عضو بودید ، الان که شورای سوم آخرین نفسهای خود را می کشد همچنان بر طبل اختلاف می کوبید و حق به جانبی خود را تا دقایق آخر شورای سوم اعلام می دارید و جالب آن است که وبلاگ نظرآقا سلام و ما را به وحدت و همدلی دعوت می کنید . من نمی دانم شما وقتی توانایی کار با دو پیر مجرب و کارکشته ی روستا که سالهاست عضو شورا هستند را ندارید چگونه می خواهید در این شورای جوان کارهای "خطیر" انجام دهید ؟
لطفا همین دوبیتی سعدی را که در مورد شورای سوم استفاده کرده اید مجددا مرور کنید تا بدانید ساز مخالف دست کیست ؟
ندهد هوشمند روشن راى به فرومایه، کارهاى خطیر
بوریاباف اگر چه بافنده است نبرندش به کارگاه حریر
جهت آگاهی بعضی از دوستان هم عرض کنم که : تفسیر این دوبیتی سعدی این است ، خردمند ِ باتدبیر، به شخص درونمایه و نالایق کارهای مهم وانمیگذارد؛ همانطور که کسی حصیرباف را به رغم اینکه پیشهی او هم بافندهگیست برای حریربافی استخدام نمیکند. حالا خود شما ببینید منظور آقای بازیار از خردمند چه کسی بوده وفرومایه ی نالایق چه کسی ؟
خدایا به تو پناه می بریم ...
برچسبها: شاکر شکیبا, شکیبا, شورای نظرآقا, نویسنده, شاکر, شورای روستایی, نظرآقا, روستا, مرکز دهستان زیراه, نظرآقا سلام, محمود بازیار, شاکرشکیبا,