روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

www.nazaragha-salam.irاصغر علیخانی X درها یک به یک بسته می شود بر تو X داستان نظرآقا سلام X پایگاه اطلاع رسانی روستای نظرآقا X علی رزمجو X وقتی همه ی درها یک به یک بسته می شود بر تو

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

وقتی همه ی درها یک به یک بسته می شود بر تو (اصغر علیخانی)

  • 19:57
  • 261  بازدید

 

ننه ام خدا بیامرز که گنجینه متل بود و مثل و سخت پای بند به سنت و رسوم . خوش یمنی و بد قدمی افراد ، روزها و ماه ها در قاموس ذهنی  او جایگاهی بس شگرف داشت به گونه ای که شنبه ها اصلاً  مسافرت نمی کرد ، عیادت مریض نمی رفت و زیارت اهل قبور و فاتحه قدغن بود . فارغ از روزها ، هفته ها و ماه ها که سعد و نحس هر یک ، در جدولی مندلیف مانند مرتسم بود و طبقه بندی و  به دور از هر گونه تغییر . شومی و نحوست افراد جز لا ینفک زندگی روزمره اش بود .

بیچاره پیرزن شرور  و زبان باز همسایه هر وقت ازکوچه رد می شد و به پست ننه می خورد و سلام علیکی می کرد . تمام برنامه ریزی های ننه از جارو و شستن ظروف گرفته تا دید و بازدید و مسافرت به شهر ناخود آگاه تعطیل می شد درست مانند روز قتل .

این روزها که به هر دری می زنم می بینم بسته است . احساس می کنم تقویم ننه پر بی راه نبوده . آخر چه جور می شود یک باره ورق بر گردد . کامپیوتر هنگ کند ، موتور روشن نشود ، مه شکن ماشین بشکند . همه ی آدم هایی که حداقل در ظاهر تو را قبول داشته اند ؛ در مقابل خواسته های ناچیزت " نه " و" نمی شود " سر دهند . چه سر پنهانی است که  فقط و  فقط  در یک روز  ؛ حکم تخلیه خانه ، مهر عدم موافقت بر جبین تقاضای ناچیزت در میان آن همه در خواست.

پاس دادن وامت به فردا برای یک عنوان نامه ی  ضمانت . به تعویق افتادن جوابیه نامه ات به دلیل جلسه ی رییس و معاونین ، عدم اعمال حکم جدید و اضافه شدن یک مورد متفرقه به کسورات حقوقت و ... برسرت خراب شود . بماند چیزهای دیگر که ذکرش ملال افزاست و روح شکن .

 

هر چند معتقدم خدا دری را ببندد از حکمت .  درهای دیگر را خواهد گشود اما این روزها عجیب به تقویم  ننه دل بسته شده ام  چون هر کسی از راه می رسد با من کار دارد و بی شک کارش یک پله مرا به بدبختی کامل  نزدیک ترمی کند . نمی توانم این شومی و نحوست را به گردن دی ... پیرزن حراف و فضول همسایه بیندازم چون بیچاره سال هاست که مرده است .

                                               خدا عاقبت ما را به خیرکند .



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 9 سال پیش - 10:28
    خیلی زیبا بود حرف نداره آقای علیخانی
    بهترین معلم دبیرستانم
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.