روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X تقدیم به علی شهریاری جوان دوست داشتنی و معلول روستا X 12 آذرماه روز جهانی معلولین در روستای نظرآقا X وبلاگ روستای نظرآقا X علی رزمجو X نظرآقا سلام X عکس های

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

تقدیم به علی شهریاری جوان دوست داشتنی و معلول روستا (12 آذر، روز معلولین)+عکس

  • 10:54
  • 461  بازدید

 

12 آذرماه (روز جهانی معلولان) گرامی باد

تقدیم به علی شهریاری جوان دوست داشتنی و معلول روستای نظرآقا

به نام خدايي كه شكوه وعظمت خو درا آن گاه به تماشا گذاشت كه انسان را آفريد تا انسان باشد وآزاد. خدايي كه مر ا نيز آفريد تا بنده بر گزيده او باشم. مرا برگزيد تا مانند ديگران نباشم بلكه خودم باشم وخودم. مي دانم من عزيز ودردانه ي آفريدگار خويش هستم، چرا كه او به همه ثابت كرده كه فقط از عزيز دردانه هايش سخت  امتحان مي گيرد و چه نمره خوبي هم به آنان مي دهد. مگر در آن طوفان، كشتي نوح ر ا به سر منزل مقصود نبرد؟ مگر طفلي كوچك و بي سرپناه چون موسي را در رود نيل همراهي نكرد؟ مگر آتش را بر ابراهيم گلستان نكرد؟ مگر چاقوي تيز وبران را با گلوي اسماعيل مهربان نساخت؟ مگر يوسف را از چاه حسد و هوس و زندان سر بلند بيرون نياورد؟ مگر به پاس تمام زجرهايي كه پيامبر بزرگ اسلام در راه دين هميشه جاوید اسلام كشيد او را به معراج نبرد؟
آري من نيز برگزيده ام چون ديگر برگزيدگاني كه از تن خاكي خود چشم، گوش، جسم و ذهن مان در پيشگاه حضرت دوست به امانت گذاشته است. حضرت دوست ما را برگزيده است تا به ما بياموزد كه هر چيزي ارزش ديدن  و هر صدايي ارزش شنيدن ندارد و هر راهي را نبايد رفت. مثل ديگران بودن هنر نيست بلكه با بال شكسته پريدن هنر است كه هنر ماست. ما پريدن با بال شكسته را هزاران هزار  بار تجربه و احساس كرده ايم و هيچوقت نوميد و سر افكنده نشده ايم چرا كه شيريني و لذت موفقيت را احساس كرده ايم. وه كه چه زيبا و شور انگيز و رويايي خواهد بود در درياي پر تلاطم  به سر منزل  مقصود رسیدن. اما با اين حال هميشه دردي جانكاه وجودمان را مي لرزاند. بال هايمان را شكسته تر ميكند، تير هايي وجودمان را هدف ميگيرند كه از آن گذشتن سخت است، در اينجا من با تمام  وجود فرياد ميزنم كه آن نگاه نا آشناي تو، آن نگاه هاي غريبانه ات، آن نگاههاي تحقير آميز و حتي ترحم آميز تو مرا خسته و رنجور كرده است. سخنم را بشنو چرا كه: ديگر اين درد نهان سوز نهفتن نتوانم. با تو هستم اي كه نگاهت چه غريبانه است با من. با تو هستم كه مرا ناتوان مي بيني، با تو هستم اي كه پر پروازم را  نمي بيني، با تو هستم اي كه  از سر ترحم به من نگاه مي كني. مرا چنين مپنداريد كه زندگي را نمي شناسم، من نيز چون شما زندگي را دوست دارم و همچون شما زندگي را مي شناسم.
به لبخندها و قهر هاي من با تعجب و نگراني و ترحم ننگريد. لبخندها و قهر هاي من نشان آن است كه من نيز شيريني و تلخي زندگي  را چون شما حس مي كنم. من درد را مي شناسم چرا كه نگاهتان درد آفرين است و من با اين درد زندگي  مي كنم. من اكنون پرنده اي بال و پر شكسته ام. راستي كدامين دست توانمند پر وبال شكسته ام را ترميم خواهد كرد. از تو مي خواهم كه دستم را بگيري  و نگذاري  كه در گذر زمان گم شوم. من تمام دستهايي را كه براي كمك به من بر اساس توانايي هايم دراز شوند با تمام وجود ميفشارم اما دستان كساني را كه مرا باور ندارند نخواهم فشرد.
من به كمك تو نياز دارم اما به ترحم تو  هرگز، چرا كه ترحم تو بيشتر مرا آزرده است تا اين جسم و ذهن معلول. من نگاهم را با هر نگاهي آشنا خواهم كرد اما نگاههاي ترحم آميز را همچون نگاه آن غريبه اي مي دانم كه مرا نمي شناسد.
 من قدر هر زحمت و احساني را مي دانم پس دستانم را بگير چرا كه من قدر محبت ها و كمك هاي انسان دوستانه را مي دانم. مرا باور كن، توانايي انديشه ام را، فكرم را، ايمانم را، حتي جسمم را مثل خودم  باور كن. باور كن كه من مي توانم پر پروازم  را كه انديشه و همتم است  تا بيكران عالم پندار بگسترانم  اگر: نگاهت را با من مهربان كني و فرصت ابراز وجود به من دهي و چون ديگران فرصتي برابر به من ببخشي. اگر به من ايمان بياوري و به من ترحم نكني. مي خواهم با تمام وجودتان مرا بپذيريد و باور کنيد نه با زبانتان و در حرفهايتان. اين تمام خواسته ما از شماست  كه خواسته بزرگي  نیست.

منبع: اتحاد جنوب

 

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

علی شهریاری روز معلولین

عکاس: علی رزمجو

مدیریت وب سایت نظرآقا سلام 12 آذرماه (روز جهانی معلولان) را گرامی میدارد

***


مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 22:55
    دستهایی را که کمک می کنند از دستهایی را که به آسمان برای دعا بلندند با ارزشمند ترند . اگر از طرف مسئولین یک ویلچر برقی در اختیار این جوان قرار می گرفت خیلی با ارزش بود.
  • 11 سال پیش - 17:27
    این حس دوست داشتن تو . همیشه صادقانه است
  • 11 سال پیش - 16:50
    سلام باتشکرازدوستان عزیز وفعال سایت روستای عزیزم نظراقا باتشکر از حس زیبایتان نسبت به برادر من وسا یر معلولین روستا وایران زمین
  • 11 سال پیش - 22:28
    جونم استاد محمد رضا بدش دروغه
  • ضمن عرض ادب وآرزوی صحت وسلامتی وموفقیت برای آقای شهریاری این جوان همیشه خوش اخلاق،متدین،بامنش وشخصیت بالاوتشکرازمدیروب سایت نظرآقا سلام بابت تهیه ی این مطلب زیبا.امیداست درآینده شاهددرج تمامی مطالب ونکات روزمره درزندگی مردم برای آگاهی بخشی باشیم.امیدوارم اهالی خوب ودوست داشتنی نظرآقا همیشه سربلندوموفق وپیروزباشندودنیابه کام آنان باشد.اجرکم عندالله.
  • 11 سال پیش - 12:17
    کاری زیبا و پر از احساس انجام دادید
    شاید اشک هایمان در اومد.
    خداوندا تورا سپاس بخاطر داشته ها و نداشته هایمان.
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.