روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X محمدنامی X برگرفته از کتب سنتی X وبلاگ نظرآقا سلام X وب سایت نظرآقا سلام X مرکز دهستان زیراه X علی رزمجو X ali razmjoo

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برگرفته از کتب سنتی (هندوانه)

  • 0:11
  • 253  بازدید

 

هندوانه:درکتب طب سنتی بانام(بطیخ هندی)آمده وفارسی شده آن(هندوانه)استودربلوچستان(محال )نامیده میشود.

مشخصات:گیاهی است یک پایه و یکساله ازخویشاوندان خربزه است. ساقه آن منشعب دارای پیچک بی کرک وخزنده بابرگهای پهن. گلهای آن کوچک زرداست .

میوه آن پس ازرسیدن گوشت یاپولپ داخل آن قرمز می شود و دانه ها و تخمهای گیاه راکه برحسب نژادبه رنگهای سیاه-سفید-قرمز-ویازرد می باشد در برگرفته است.

خواص_کاربرد: پولپ هندوانه برای رفع ناراحتی وزخمهای گلوودهان مفیداست. مغز تخم هندوانه نرم کننده پوست و مخاط است به هضم غذاکمک می کند و سینه رانرم می کند.درهند و چین ازعصاره ریشه هندوانه برای قطع خونریزی پس ازسقط جنین استفاده می شود. دراندونزی هندوانه مخلوط با سرکه وزردچوبه برای تسکین دردهای رماتیسمی مصرف می شود.

درکتب طب سنتی ایران اطبای سنتی چنین آمده است: هندوانه ازنظرطبیعت سردوتراست وازنظرخواص مسکن حدت صفر او خون و تشنگی است وتولیدخون رقیق وبلغم شیرین می کندوبدن راتر و تازه می نماید. برای تبهای سوزان نافع است وبرای اصلاح حال افرادگرم مزاج وخشک هندوانه بیشترمفیداست تاترشی ها.آشامیدن آب هندوانه باسکنجبین برای یرقان و صفرای سوخته و کمک به هضم غذا و ازدیادترشح ادراروخردکردن سنگ کلیه مفیداست.

اگرباشکرخورده شودبرای خنک کردن بدن موثراست. بهترین زمان خوردن هندوانه بین دوطعام است که غذای قبلی هضم شده باشد.خوردن هندوانه بلافاصله بعدازغذادرهاضمه اختلال ایجادمی کند و اگرناشتا خورده شودمضراست خصوصااگرهوا خیلی گرم وانسان تشنه باشد.درمزاجهای بسیارصفراوی هندوانه مانندآب کدو کمک به ازدیادصفرامی کند. هندوانه مضرطحال اشخاص سردمزاج ومعده های سرد است.

برگرفته از : کتاب معارف گیاهی (نویسنده حسین میر حیدر)

با تشکر از آقای محمدنامی جهت ارسال این مطلب

×××


مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 11 سال پیش - 20:15
    سلام.لطفااگردرموردمیوه های فصل مطلب دارین بزارین تاخواصیتشونوبدونیم.باتشکر
  • 11 سال پیش - 9:32
    سلام.ممنون ازسایت خوبتون ومطالب عالیه هم ازمدیریت سایت ممنون هم ازآقای نامی لطفا اگرداریددوباره هم ازاین جورمطالب بزارین نظراقا سلام داره روز به روز پیشرفتش عالی میشه.
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.