روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

  نظرآقا سلام _ سفر استاندار بوشهر و هیات همراه در شهر سعدآباد مورد استقبال مسولین شهر و بخش سعدآباد قرار گرفت. این سفر جهت هم اندیشی در مسیر  توسعه و اشتغال روستاهای سعدآباد برگزار گردید.

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

با حضور استاندار، نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد برگزار شد + تصاویر

  • 0:10
  • 383  بازدید

 

نظرآقا سلام _ سفر استاندار بوشهر و هیات همراه در شهر سعدآباد مورد استقبال مسولین شهر و بخش سعدآباد قرار گرفت. این سفر جهت هم اندیشی در مسیر  توسعه و اشتغال روستاهای سعدآباد برگزار گردید.

با حضور استاندار، نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد برگزار شد

دکتر سالاری طی سخنانی به پتانسیلها و قابلیتهای بخش سعدآباد پرداخت و افزود: همانطور که دهیاران در طول این سه سال بیشترین همت خود را  در جهت توسعه عمرانی با همت دولت و تصمیمات ترسیم شده از سوی کار گروه استانداری گذاشته  اند ،امروز شاهد شکوفایی روستاها در بعد عمرانی از جمله زمینهای ورزشی،گازرسانی،پارکهای امید،طرحهای هادی و آسفالت کوچه ها هستیم و دهیاران نقش بسیار خوبی در این میان داشته اند.

همانطور هم می بایست در جهت اشتغال زایی جهت ایستای روستاها تلاش نمایند.وی تربیت نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده را ضامن پیشرفت روستاها و کشور دانست و افزود:نقش آموزش و پرورش،والدین و بزرگان در تربیت و تقویت بنیه علمی دانش آموزان غیر قابل انکار است و تا زمانی که منابع علمی و دانش آموزان ما در جهت ارتقای سواد و فن تلاش ننمایند اشتغال غیر کار آمد است وظیفه دهیاران این است که از محل بودجه های اختصاصی در جهت تشویق و تقویت دانش آموزان مستعد کمک کنند و این از سیاستهای جدید کار گروه استانداری می باشد. چون هر کشوری که دارای نیروی علمی کارآمد و متخصص باشد میتواند از دیگر ذخایر طبیعی به نحو شایسته استفاده نماید.

با حضور استاندار، نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد برگزار شد

نماینده عالی دولت در استان بوشهر به مردم بخش سعد آباد نوید فعال نمودن اینترنت پرسرعت ، تا شهریور96در تمام استان را داد و افزود: رویکرد ما می بایست نسبت به شیوه آبیاری نخیلات تغییر کند که تا کنون نسبت به مکانیزه کردن 2400هکتار از نخیلات بخش سعدآباد شروع بکار شده و با احداث سد ذخیره دالکی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهره وری بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت آن می باشیم و این شیوه آبیاری مکانیزه در راندمان و افزایش محصول تا 10 درصد تاثیر دارد.

وی در بحث گردشگری افزود:گردشگری زمانی قابل گسترش است که از آن محل درآمد زایی و ایجاد شغل متبلور گردد و گر نه صرف هزینه در این زمینه بدون توجیه اقتصادی و اشتغالزایی مفهوم قابل دفاعی ندارد.ایشان از دهیاران خواست که نسبت به نخبه های اقتصادی هر روستا و شناسایی آنها اقدام نمایند چون هر انسان یک قابلیتی دارد و فرد یا گروه اقتصادی باید شم اقتصادی داشته باشند که  به تبع آن موفقیت در بر خواهد داشت.

استاندار بوشهر از مسئولین اداره راه و شهر سازی خواست که نسبت به تعریض جاده جتوط به نظر آقا و دهقاید و دیگر را ههایی که احتیاج به  اصلاح دارند اقدام کنند. وی بوروکراسی اداری در بخش منابع طبیعی را دست و پاگیر دانست و از مسولین مرتبط خواست که نسبت به رفع موانع زمینهای سالهای ماقبل اقدام نمایند. ایشان نوید احداث پتروشیمی دشتستان مابین بخشهای سعدآباد،آبپخش وشبانکاره را  داد وگفت:احداث این پتروشیمی بدون آلایندگی می باشد و بنا بر این است که از نیروهای بومی استفاده شود.استاندار بوشهر در ادامه ایجاد اشتغال مولد را را به دهیاران توصیه  کرد و افزود چنانچه در کار گروه اشتغال مشخص شود توجیه اقتصادی دارد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.وی نمونه بارز گردشگری مولد را دهکده گردشگری بوشهر عنوان نمود که توانسته تا کنون نزدیک به 500نفر شغل پایدار ایجاد کند ودر آینده بدون هزینه کرد دیگری تا 900 نفر قابل افزایش می باشد.

 با حضور استاندار، نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد برگزار شد

حجت السلام کشاورز امام جمعه شهرسعدآباد با بر شمردن جایگاه تاریخی و مذهبی شهر و بخش سعدآباد و قدمت چند هزار ساله منطقه در ابعاد مختلف و به ویژه نقش مردم سعدآباد در معادلات مبارزاتی و دینی ،از جمله شهدای 12دیماه57سعدآباد و جنگ تحمیلی به پتانسلهای طبیعی سعدآباد پرداخت و اظهارداشت':منطقه هداف (توج)بیانگر اصالت و قدمت این شهر می باشد واز استاندار بوشهر در خواست نمود که جهت تسریع در ترویج فرهنگ گردشگری بودجه ای خاص جهت گسترش این منطقه اختصاص دهد. .وی با توجه به  منظره خدادادی رودخانه شاپور و تنزل آن به لحاظ سد ر یسعلی دلواری و رویش نی زارهای گسترده از مسئولین مربوطه تقاضای استفاده کارشناسی شده از این بیشه زارها را داشت .امام جمعه سعدآباد در ادامه از دکتر سالاری تقاضا نمود بودجه ای ویژه جهت تکمیل فاز اول کمربندی واقع درشهر سعدآباد اختصاص داده و با تدبیر نسبت به اتمام این پروژه اهتمام ویژه معمول نمایند.

با حضور استاندار، نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش سعدآباد برگزار شد  

علیرضا رزمجو بخشدار بخش سعدآباد ضمن خوش آمدگویی به استاندار وهیات   همراه  او به تشریح عملکردهای عمرانی صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در سطح بخش  سعد آباد پرداخته و ضمن بر شمردن مشکلات و کاستیهادر سطح روستاها از جمله تعریض راههای بین روستایی و شهر سعدآباد،کاستیهای در زمینه آب شرب بعضی از روستاها و گسترش اشتغال روستائیان از نماینده عالی دولت درخواست همیاری ومساعدت نمود.

 
قابل توضیح اینکه نماینده دهیاران،نایب ریس شورای بخش سعدآباد،نماینده فعالین اقتصادی بخش.و مسئول کنونی  اشتغال زنان خرد روستایی در بخش سعدآباد به ابراز دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند . همچنین  دکتر سالاری از مسئولین مربوطه حاضر در نشست  در خواست  کرد توضیحات لازم را ارائه دهند.

منبع: اتحاد خبر



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.