روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

  باسلام وادب به محضرهمه عزيزانم درسایت (نظرآقا سلام) قرار شد تحت عنوان ( راه و رسم بندگی) مطالبی تقدیم حضور شما خوبان نازنین کنم که انشاء الله رضای حضرت حق را درپی داشته باشد.لذا اگر تصمیم داری

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

راه و رسم بندگی از نگاه حجت الاسلام حاج شیخ حسین رزمجو (قسمت اول)

  • 20:36
  • 477  بازدید

 

باسلام وادب به محضرهمه عزيزانم درسایت (نظرآقا سلام) قرار شد تحت عنوان ( راه و رسم بندگی) مطالبی تقدیم حضور شما خوبان نازنین کنم که انشاء الله رضای حضرت حق را درپی داشته باشد.

لذا اگر تصمیم داریم به فکر خودمان باشيم و به گونه ای زندگی کنیم که حال و آینده سربلند باشیم، راهش تامل، تفکر و کسب معرفت است. باخدای خویش پیمان می بندیم که این راه را با جدیت تمام آغاز کنیم و با استفاده از کلام الهی و بیانات و سنت پیامبر عظیم الشان و اهلبیت پاکش و با بهره گیری از تجارب اولیاء خداوند و توجه به راهنمایی و ارشادات رهروان دیار حق، همت و تلاش همراه با امید به رحمت الهی را با تشویق یکدیگر گسترش بدهیم. امیدوارم همه مردم خوب و نازنين بخصوص جوانان پاک همراهی کنند و از نظرات ارزشمند خود این حقیر را محروم نفرمایند.

برای کسب معارف و شناخت حق بنا داریم از راهنمایی چون حافظ که اشعارش برگرفته از قرآن کریم است استفاده کنیم واز روح بلندش مدد بگیریم
و اما ابیات لسان الغيب حافظ شیرین سخن :
درنظربازی مابی خبران حیران اند *** ماچنینیم که نمودیم دیگر ایشان دانند.
تشبیه اولیاء الله به فصل بهار - بهار است و نسیم روح افزایش، بهار است و بارش و لطافت، و اين نسیم بهاری و بارش آن زمین مرده را زنده می کند، درختهای خشکیده سبز و خرم و باطراوت می شوند.
مردان خدا مثل نسیم بهاری، مثل باران بهاری با انسان همان کاری را می کنند که نسیم و باران با زمین و درخت
فعل باران بهاری بادرخت ***  آید از انفاسشان با نیک بخت
انسان وقتی با مردان خدا مجالست می کند زنده می شود، حیات پیدا می کند.

مجالست با مردان خدا و خواندن کلمات آنها به انسان حیات می بخشد درست مثل یک ذغال خاموش که کنار یک ذغال روشن قرار گیرد گرمی، حرارت ونور پيدا می کند و خودش هم روشن می شود
در درونشان صدقیامت نقد هست *** کمترین اینکه شود همسایه مست
کمترین چیزی که نصیب انسان می شود این است که یک شوریده گی، یک شیدایی، یک عشق در سر او پیدا می شود سراپا حیات می شود و امید. بخصوص در عصر ما که غفلت زیاد شده
ضرورت مجالست با مردان حق بیشتر احساس می شود در نظر بازی ما بیخبران...
حافظ که از اولیاء خداست درهمان بیت اول سه دستور برای اولیاء شدن می دهد
* اول می گوید ما نظر بازيم نظر باز یک تعبیر عرفانی، یک واژه عرفانی است از زبان عرفا بپرسید
نظر باز به کسی می گویند که جویای خوبی هاست جویای زیبایی هاست وقتی کنار کسی می نشیند نگاه می کند کدام صفت یا خلق او زیباست کدام سخن، کدام رفتار و... خوبی ها و زیبایی ها را می گیرد و در خودش پیاده می کند.



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 7 سال پیش - 14:50
    🕋🤔🗽


    میدونستید با لغو ویزای ایرانیان به امریکا ، یک مشکل اساسی پیش اومده !!!؟؟ الان ما ایرانی‌ها رو دیگه نه خونهٔ خدا ( عربستان )راه می‌دن، نه خونهٔ شیطان(امریکا)
    قشنگ هیچ‌کس مسؤولیت ما رو به عهده نمی‌گیره!
    این هم از عزتی که روحانی به پاسپورت ایران داد
    روحانی مچکریم😂😂
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.