روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

  نظرآقا سلام _ روستای هلپه ای در دهستان زیرراه به مرکزیت شهر سعدآباد در 12 کیلومتری شمال برازجان واقع شده است. روستای هلپه ای موقعیت جغرافیایی روستاروستای هلپه ای در 51 درجه و 10 دقیقه طول شر

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

علت نامگذاری روستای هلپه ای + تصاویر

  • 13:10
  • 816  بازدید

 

نظرآقا سلام _ روستای هلپه ای در دهستان زیرراه به مرکزیت شهر سعدآباد در 12 کیلومتری شمال برازجان واقع شده است.

روستای هلپه ای

موقعیت جغرافیایی روستا
روستای هلپه ای در 51 درجه و 10 دقیقه طول شرقی و 29 درجه و 24 دقیقه و 30 ثانیه عرضی شمالی در دهستان زیرراه به مرکزیت شهر سعدآباد از بخش سعدآباد شهرستان دشتستان در فاصله 5/5 کیلومتری شمال شرقی شهر سعدآباد و 12 کیلومتری شمال برازجان واقع شده است.

علت نامگذاری روستای هلپه ای

وجه تسمیه روستا
اسم روستا را بخاطر اینکه محل رویش گیاه دارویی به نام هلپه در زمین های دیمی اطراف روستا زیاد پیدا می شوند که اسم روستا را هلپه ای گذاشتند و قدمت تاریخی دارد.

علت نامگذاری روستای هلپه ای

گیاه دارویی هلپه
هلپه ، كه گاهي كلپوره نيز خوانده مي شود گياهي است علفي ، پایا، پرشاخه به ارتفاع 10 تا 35 سانتیمتر و دارای ظاهر سفید پنبه‌ای از خانواده نعناعیان كه عموما در مناطق فقير از نظر مواد غذايي و  بایر، سواحل سنگلاخی و ماسه‌زارهای نواحی مختلف اروپا، منطقه مدیترانه، شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا من جمله ایران می‌روید. این گیاه پراكندگی وسیعي در جنوب و مركز ایران به خصوص جزيره خارك دارد.

علت نامگذاری روستای هلپه ای

منابع طبیعی روستا
روستای هلپه ای در محدوده دشت های رسوبی رودخانه ای با خاک های عمیق با بافت سنگین توام با شوری متوسط و با شیب کمتر از یک درصد استقرار دارد.
اراضی اطراف روستا در حال حاضر بطور عمده تحت کشت نخیلات می باشد بطوری که محدوده ساخته شده روستا در محاصره نخلستان ها قرار دارد و تنها از جهت شمال شرقی امکان توسعه وجود دارد نخلستانهای روستا از طریق کانال آبرسانی از سد انحرافی دالکی آبیاری می شوند اغلب اراضی روستا تحت کشت می باشند و امکان توسعه منابع خاک در روستا وجود ندارد.

علت نامگذاری روستای هلپه ای

علت نامگذاری روستای هلپه ای

ویژگی های اقتصادی
بر اساس آمار اخذ شده از شورای روستا در سال ١٣٨١ جمعا ٣٩٨ نفر جمعیت فعال در روستا بوده اند که از این تعداد ٣٤٣ نفر شاغل و ٥٥ نفر بیکار بوده اند.لذا نرخ بیکاری رقم ١٤ درصد است . بار تکفل خالص در سال مذبور ٣/٣ بوده است. از مجموع شاغلین روستا تعداد ١١٠ نفر در بخش کشاورزی ، ٦٨ نفر در بخش صنعت و ١٦٥ نفر در بخش خدمات فعال بوده اند.

علت نامگذاری روستای هلپه ای

علت نامگذاری روستای هلپه ای

علت نامگذاری روستای هلپه ای

در سال ١٣٨٤جمعا ٤٠٥ هکتار اراضی آبی و دیم در روستا وجود داشته است.
واحد های صنعتی روستا شامل دو واحد بلوک زنی ، سه کارگاه بسته بندی خرما و یک کارگاه درب و پنجره سازی فلزی می باشد واحد های خدماتی روستا شامل یک دبستان پسرانه ،یک مدرسه راهنمایی و دبیرستان پسرانه ، یک دبستان دخترانه، مدرسه راهنمایی و دبیرستان دخترانه ، پست بانک، مخابرات، دو آرایشگاه مردانه و یک آرایشگاه زنانه، لوله فروشی ، تصفیه آب، شرکت تعاونی ، خانه بهداشت، خانه عالم، خانه قرآن، یک واحد تعمیرگاه موتور سیکلت ، تعویض روغنی و چند مغازه خواربار فروشی و چند سوپرمارکت است.

منبع: اتحاد خبر



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.