روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X اشتغال و تولید در دشتستان اما به کام غیر بومی ها و اتباع بیگانه X نظرآقا سلام X سیدقاسم حسینی X علی رزمجو X حوانان X اشتغال X بیکاری X روستا X راهکار

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

اشتغال و تولید در دشتستان اما به کام غیر بومی ها و اتباع بیگانه (سیدقاسم حسینی)

  • 10:41
  • 362  بازدید

 

بسمه تعالی

وجود اشتغال و تولید در دشتستان اما به کام غیر بومی ها و اتباع بیگانه : سال هاست که واژه بیکاری و جوانان جویای کار و نبود اشتغال و پرسش هایی از این دست نقل محافل و مجالس و مطالبه مردم از مسئولان است.

اما گاهی به این مسئله فکر نکرده و یا کمتر پرداخته ایم ابتدا لازم میدانم به بعضی از مشاغلی که آگاهانه و یا نا آگاهانه به آن ورود نکرده و آنها را دو دستی تقدیم به غیر کرده و خود از بیکاری رنج برده و یا دغدغه آن را داریم اشاره نمایم :

الف ) نزدیک به دو دهه است که خاک حاصلخیز ما در اجاره و قرق اصفهانی هاست و محصولات جالیزی و غیره را تولید و به بازار عرضه مینمایند و سود کلان نصیب خود مینمایند

ب) کارگاهها و گاراژهای بزرگ برازجان پر از استاد کارها و مکانیکهای اصفهانی و شیرازی است تا ماشین های سنگین و نیمه سنگین ما را تعمیر نمایند

ج) قنادی بندها و بستنی ساز ها و آشیهای ناب ما را شیرازیها و کازرونی ها تشکیل میدهند

د) نماهای سنگی ساختمانها و نازک کاریهای داخل ساختمانهای ما توسط ترکهای تبریزی و همدانی و به تازگی افاغنه انجام میشود

ح) پی کنی و فنداسیون و بلوک و آجر چینی ساختمانها و حفر کانالها توسط کارگران افغانی انجام میشود

و) اخیرا اگر ملاحظه کرده باشید اکثر نانوایی های شهر هم به اجاره ترکها و کردها و تهرانی ها در آمده اند

ظ) اداره مرغداریها و گاوداریها عموما توسط افاغنه است حال باید گفت جای کارگران جوان دشتستانی در این بین کجاست.

لابد خواهید گفت که تقصیر دولت است که افغانیها را اخراج نمیکند فرض را بر این بگیریم که این کارگران هم اخراج شدند آیا میتوان جلو غیر بومی های داخل کشور را هم گرفت به نظر شما چرا کارفرمایان مبادرت به استخدام کارگران خارجی مینمایند که در پاسخ باید گفت مهارت و توانایی در کار و امانت داری و صداقت ، آیتمهای مهم در به کار گیری آنهاست جوانان ما عموما راحت طلب و عافیت طلب و مسئولیت ناپذیرند و تن به کار سخت نمی دهند و فضا را برای غیر بومی ها و اتباع بیگانه مهیا کرده اند تا به راحتی وارد بازار کار شده و سرمایه و پول مردم را با تلاش بی وقفه و شبانه روزی خود پارو کرده و با آن بی دغدغه امرار معاش نمایند تا روز به روز بر سیل بیکاران و در نتیجه بزهکاران در این خطه زرخیز و پر اشتغال افزوده شود شاعر چه زیبا سروده است : برو کار میکن مگو چیست کار /که سرمایه جاودانی است کار و در روایت و آموزه دینی ماست که معصوم میفرماید : کسی که برای به دست آوردن روزی خود و خانواده اش تلاش میکند همچون مجاهد فی سبیل الله است البته برنامه ریزی و مدیریت و دادن تسهیلات و نظارت دقیق توسط دولت میتواند امور را تسهیل نماید.

و در پایان اذعان مینمایم که فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تا حدودی از این تحلیل و مقاله مستثنی بوده که پرداختن به آن را به زمان و مجال دیگر موکول مینمایم.

سید قاسم حسینی

8/2/95



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 8 سال پیش - 3:53
    با سلام و احترام، بیکاری جوانان این شهرستان به دلیل نبود مراکز آموزش فنی که موجب می شود این جوانان هیج راهی برای یاد گیری و ورود به بازار کار پیدا نکنند. در حالی که استان های دیگر در این زمینه سرمایه گذاری میکنند \"مثلا\" آموزشگاه و کارگاه های قالی بافی و جدیدا ایجاد آموزشگاه های برنامه نویسی و نرم افزارهای روز دنیا به صورت حرفه ای در استان های فارس و تهران و مشهد و تبریز و شغل های دیگر. پس به جای شاخ و شونه کشیدن برای این متخصصین که در این شهرستان زحمت میکشند سعی کنید از اینها استفاده کنید و جوانان شهرستان را وادار کنید که بجای کارگری و مثل افغانی ها کار کردن، فن و فوت را از کلاس های آموزشی که باید در شهرستان تشکیل شود و متخصصین یاد بگیرند و بجای آنها کار کنند.
    اقتصاد مقاومتی ** اقتصاد مقاومتی ** اقتصاد مقاومتی
  • 8 سال پیش - 15:47
    سلام به استاد خوبم جناب اقای حسینی
    دولت هیچ گونه برنامه ای برای تولید کنندگان ندارد . تسهیلاتش مانند رباست یا بدتر.هیچ گونه نظارت در هیچ کجای تولید ندارد .که موجب میشود کشاورزی در دشت پلنگ خودش را به اتیش بکشد.یا این قدر کم تولید میشود که مانند پارسال طالبی به کیلوی 4000هزار تومان سر زمین میرسد خدا میدونه دست مصرف کننده داخلی کیلوی چند میرسه...چرا وقتی کالای درکشورکم تولید داریم صادرات فراوان هست ولی وقتی که جنسی در کشور زیاد داریم صادراتی نیست......هم این دولت همههمم دولت هشت ساله
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.