روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

X جاده مرگبار نظرآقا برازجان چه زمانی درست خواهد شد X تصادف X فوت X مرگ X نظرآقا سلام X علی رزمجو X آرشیو X سه راه روستای جتوط X عکس X قربانیان X سایت X وبلاگ X

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

جاده مرگبار نظرآقا - برازجان چه زمانی درست خواهد شد (تصاویر)

  • 2:07
  • 479  بازدید

 

نظرآقا سلام -جاده غیراستاندارد و کم عرض «نظرآقا - برازجان» یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های شهرستان دشتستان است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادف‌های مرگ‌بار در این محور هستیم تا حدی‌که این جاده به کابوس مردم منطقه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سلام ، جاده‌ای که تمامی روستاهای منطقه سعدآباد را با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر به شهر برازجان و مرکز استان می‌رساند، سالهاست که به دلیل کم عرض بودن مسیر و طراحی و زیرساخت غیر استاندارد سه راه جتوط عامل اصلی مرگ مردم به خصوص جوانان این منطقه شده است. این جاده پر رفت و آمد در سال حدود 3 الی 4 کشته می‌دهد و این یعنی فاجعه؛ و سهم مسئولان در این فاجعه وعده‌های بی‌پایان و بدقولی‌های مکرر برای بهبود شرایط مسیری است که رانندگان به آن «جاده وحشت و سه راه مرگ» می گویند.

به اذعان بسیاری از مسئولان و فعالان حمل و نقل و پلیس راه، جاده نظرآقا – برازجان و روند روزافزون آمارکشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در این مسیر نشان می دهد از پرترددترین محورهای مواصلاتی منطقه است که به دلیل واقع شدن در مسیر خودروهای سنگین اللخصوص خودروهای کارخانه سنگ شکن یکی از با اولویت‌ترین محورهای حمل و نقلی در شهرستان دشتستان برای توسعه و یا تبدیل شدن به بزرگراه به شمار می‌رود.

این جاده ، محور رفت و آمد ساکنان و فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از 10 روستا محسوب می‌شود اما نبود ظرفیت این مسیر برای تحمل چنین بار ترافیکی در کنار مشکلات فنی و ساختاری، آن را به جاده ای مرگبار برای رانندگان تبدیل کرده است که روزانه از این محور تردد می کنند و تمام این موارد لزوم توسعه جاده نظرآقا – برازجان را برای کاهش سوانح و خسارات جانی و مالی به وضوح آشکار و ضروری می سازد.

متاسفانه توسعه یافتن این جاده تنگ و باریک 12 کیلومتری که بیشتر رانندگان از آن با عنوان «جاده مرگ و وحشت» یاد می‌کنند، چندین سال است بقول مسئولان وقت و حال در دام کمبود اعتبار گرفتار شده و شمار حوادث رانندگی در آن به حدی رسیده که مردم منطقه و نسبت به این وضعیت بسیار ناراضی و شاکی هستند.

لازم به ذکر است این جاده کم عرض که در بیشتر قسمت‌ها محروم از علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی است، دراکثر روزهای سال مملو از خودرو می‌شود و در نزدیکی سه راه جتوط ( که به سه راه مرگ معروف شده است) و از هر دو طرف دید کافی وجود ندارد شاهد یک تصادف مرگبار هستیم. و هیچ کس خود را مسئول نمیداند و جوابگو نیست.

کسبه، راننده گان ، ساکنین و اهالی نظرآقا و روستاهای همجوار منطقه سعدآباد بارها در نامه های متعدد به استاندار ، فرماندار و بخشدار خواستار رسیدگی به وضعیت این محور شده اند که تا این لحظه هیچ کس جوابگوی مردم نبوده و نیست.

یکی از ساکنین نظرآقا که چندی پیش از نزدیکانش در سه راه روستای جتوط قربانی شد در گفتگو با خبرنگار نظرآقا سلام گفت: چندین بار با ارسال نامه و بیانیه به فرمانداری و بخشداری نسبت به این موضوع معترض شدیم اما ظاهرا در خواست های ما در بایگانی در حال خاک خوردن است .

وی افزود: متاسفانه وقوع حوادث دلخراش و مرگ افراد بویژه برخی افراد جوان باعث استرس و نگرانی روحی و روانی بسیاری از اهالی شده و هفته ای نیست که در این جاده تصادف صورت نگیرد.

یکی دیگر از خانواده های قربانی این جاده که ساکن مرکز دهستان زیراه گفت: جمعیت زیاد منطقه سعدآباد و وجود تعداد زیادی از خودروهای سنگین در این مسیر نگرانی بروز تصادف را افزایش داده  که ما هرروز نگرانیم خدای نکرده برای یکی از هم ولاتی هایمان که در حال عبور از این جاده غیر استاندارد است اتفاق ناگواری بیافتد.

وی افزود: در هر زمان و مکان مرگ دست خداست. اما  مسئولین بدانند جوانانی که در این چند سال به دلیل تصادف جان خود را بی گناه در این جاده از دست داده اند از عزیزان و جگر گوشه و تمام هستی و نیستی ما بوده اند. که به دلیل عدم توجه شما مسئولین به این موضوع هر روز شاهد پرپر شدن عزیز دلی در این جاده هستیم. گوش شیطان کر، شاید برای دلبندان خود مسئولین اتقاقی نیافتاده که پیگیر توسعه این جاده مرگبار نیستند.

این شهرون نظرآقایی با اشاره به اینکه برخی مسئولین منطقه بهانه درختان نخل در مسیر و عدم وجود اعتبار کافی جهت خریداری این نخیلات برای توسعه دادن جاده مذکور را مطرح می کنند تاکید کرد: تا کی جان انسانهای بیگناه  باید بر اثر سهل انگاری های مسئولان از دست برود، چرا برای شهر آپخش جهت توسعه جاده ها اعتبار کافی وجود دارد که هر نخل را با قیمت یک میلیون و پانصدهزارتومان خریداری کنند و جاده های خطر آفرین در آن شهر را توسعه دهند ولی برای مردم روستاهای منطقه سعدآباد اعتبار و هزینه کافی نیست؟

آیا چون آبپخش شهر است این امتیازات در اختیاراتش قرارگرفته یا اینکه مسئولان دلسوز و متعهدی و نوع دوستی دارند که برای جلوگیری از قربانی شدن همشهریانشان این کار را انجام داده اند؟

به هر صورت اگر مسئول هستید به مردم خدمت کنید و گرنه باید در آخرت و در پیشگاه خدواند جوابگوی همین مردم باشید.

اواسط همین ماه بعد تصادف و فوت شدن یکی از جوانان نظرآقا در سه راه جتوط با پیگیری های مهندس سید محمود موسوی نژاد دهیار، در مورخ 4/5/94 معاون راه استان ، معاون فرماندار دشتستان ، بخشدار و امام جمعه محترم شهر سعدآباد به همراه دهیار روستای جتوط و اعضای شورای نظرآقا در آن محل حاضر شدند و معاون فرماندار دشتستان مهندس کریم آزاد تاکید کرد که از فردای همان روز توسعه این جاده را شروع خواهیم کرد.

در همین راستا رزمجو بخشدار سعدآباد در صحبتهایی احساسی خطاب به مردم و خانوداده های داغدار نظرآقا گفت: برای اجرای توسعه این جاده و مبدل کردن سه راه جتوط به میدانی عظیم، اگر نتوانستم اعتبار کافی از منابع مربوطه و مسوولان و نهادهای ذیربط فراهم کنم شک نکنید خانه شخصی و ماشینم را خواهم فروخت و این سه راه مرگبار را برای نجات جان مردم این دیار خواهم ساخت تا دیگر شاهد پرپر شدن جوانان این منطقه نباشیم.

از آن روز به بعد هیچ گونه اقدامی از سوی معاون فرمانداردشتستان و بخشدار سعدآباد مبنی بر کارعملی صورت نگرفته است.

آقایان مسئولین استان، شهرستان و منطقه ، در جریان باشید چشم و امید مردم این دیار در تمام زمینه ها بعد از خدای بزرگ به شماست. و از آنجایی که نام دولت دکتر روحانی ، دولت امید است. لطفآ مردم را ناامید نکنید.

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

مسیر پر تردد نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

 تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف محمد رضا اسکندری

تصادف محمد رضا اسکندری

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصادف های مرگبار در مسیر نظرآقا _ برازجان

تصاویری از قربانیان جاده مرکبار نظرآقا _ برازجان

مرحوم سید حسین حسینی فرزند سید احمد

مرحوم علی بحرینی

مرحوم نجف احمدی

مرحوم سید حسین حسینی فرزند سید قاسم

مرحوم ارسلان یزدانپرست

آرشیو نظرآقا سلام



مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.